První vycházka: Z Lužin do Motola

Kdy: Sobota 2.11.2019 odpoledne

Sraz: ve 14:00 na zastávce metra Lužiny (u štípátek lístků)

Kudy půjdeme: Vyrazíme severním směrem, kde si budeme moci hned po 300 metrech prohlédnout keltský stromový kalendář, na který se moc těším. Doufám, že stromy nebudou ještě opadané! Dále se budeme držet severního směru, po pravé straně budeme mít kopec Makču Pikču (kdo by si byl pomyslel, že se na vycházce v Praze dostaneme až do Jižní Ameriky). Stočíme se trochu západním směrem, nadejdeme rušnou Rozvadovskou spojku a dojdeme k vodní retenční nádrži s roztomilým jménem Brouček. To už budeme mít v nohách přes dva a půl kilometru. Podejdeme železniční trať a prohlédneme si lesopark okolo Krematoria Motol, načež asi po 4 kilometrech dorazíme k přírodní památce Kalvárie v Motole. Projdeme Aktivním lesoparkem Řepy, kde se stočíme k východu. Vycházku ukončíme u metra Nemocnice Motol, celkem ujdeme asi 6,5 kilometru se dvěma mírnými stoupáními.

Druhá vycházka: Rozhledna Doubravka a Kyjský rybník

Kdy: Sobota 30.11.2019 odpoledne

Sraz: ve 14:00 na zastávce metra Rajská zahrada (u štípátek lístků blíže k zastávce autobusu)

Kudy půjdeme: Zamíříme na jihovýchod, pokocháme se pohledem na rybík Aloisov a budeme pokračovat dál směrem k rozhledně Doubravka, kam dorazíme po jednom a půl kilometru. Zájemci budou moci vystoupat nahoru (98 schodů, 20 metrů)a užít si krásný výhled do blízkého i vzdálenějšího okolí. Až se vynadíváme, sestoupíme ke Kyjskému rybníku a kolem něj přejdeme do Hloubětína. Zde je hned několik pamětihodností (přírodní památka Pražský zlom, kostel svatého Jiří a zámek Hloubětín), vycházku ukončíme u metra Hloubětín. Celkem ujdeme něco přes 5 kilometrů.

Co s sebou: Pohodlné boty a oblečení, pití, svačinu, peníze na občerstvení.